dimarts, 18 d’octubre del 2011

L´espavilat de la setmana: "Betoret, trajes para todos"


La indignació i el cabreig tenen moltes maneres de manifestar-se. Un veí del barri de Russafa va abordar la setmana passada a Rafael Betoret per a fer-li lliurament d'un vestit. L'ex cap de gabinet de la Conselleria de Turisme està condemnat per suborn impropi passiu per haver acceptat, entre altres prebendes, vestits dels capitosts de la trama Gürtel.

Aquesta anònima protesta d'un ciutadà del carrer va ser fruit de la casualitat. Pau, veí del barri de 46 anys, s'encaminava a la seua casa quan va identificar al que fóra cap de Protocol de la Diputació de València prenent alguna cosa en una terrassa de la zona. «Em vaig anar a casa mosquejat. El "tio", estava de festa i jo estic, més que en l'atur, en la ruïna», recorda encara cabrejat.

Indignat, va cridar a una amiga amb càmera de vídeo i junts van baixar a gravar com li feien lliurament d'un vestit. En el vídeo, distribuït aquests dies per xarxes socials, es pot veure com li regala el vestit: «Amb molt afecte dels indignats», li va dir al ex-cap de protocol mentre li acostava el vestit, color beix, penjant encara del penjador de l'armari del que acabava de traure-ho.

Betoret respon a la provocació amb una irònica riallada i contemplant el vestit li retrau «què mala llet teniu». Davant la compromesa situació, les persones que li acompanyaven intervenen amb sorna. «Dóna-m'ho a mi, que jo no tinc vestit», diu la dona asseguda a la seua dreta, mentre un altre dels presents li pregunta «M'ho puc quedar jo?». Els quinze segons que dura el vídeo acaben amb l'ex alt càrrec del Partit Popular dient «la veritat és que és com una grolleria d'un absurd indignat», mentre un d'ells posa el vestit en lloc segur sobre una cadira.

El vestit, que té més de vint anys, va servir a aquest valencià en atur per a manifestar el seu descontentament amb la classe política actual. «En comptes de muntar-li un pollastre o insultar-li a la meitat del carrer, se'm va ocórrer traure-li els colors davant de tothom i per açò ho vaig fer», defensa.
Pau es va identificar com un «indignat» i es considera part del moviment del 15M, encara que com tots els seus integrants no se sent portaveu de ningú: «He estat en el 15M des del principi i tracte de ser positiu».


El Tribunal Superior de Justícia va acceptar la declaració de culpabilitat presentada per Rafael Betoret i el ex vicepresident del Consell, Víctor Campos, per un delicte de suborn impropi passiu comesa en acceptar regals de la trama Gürtel. El passat 16 de setembre el tribunal els condemna a una multa de 9.600 euros i la devolució de les peces rebudes o el pagament de les mateixes.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Si dema foren elecsions autonomiqes arrasarien mes qel 20m, de lo qe fan es teus no publiqes res??

Anònim ha dit...

el tio encara va tindre la cara forra de dirli que mala leche tienes,ma la bava i mala folla la seua arrobar de almansa cap a espanya i que enns dexen an pau als valencians de a peu,au cara dura i deshorrat que ni tan sol saps dir que mal parit eres com cal tu no tu dels del nano que pasa nano que asi soi mas valenciano,com dia maradona a mamarla que jent com tu d'almansa ca a fora.