dimarts, 8 de desembre de 2015

Diari de campanya: Compromís-Podemos defensen la gratuïtat total de l’AP-7

El cap de llista per València, Joan Baldoví s' ha referit a aquelles infraestructures a les quals cal donar preferència en un futur immediat. Baldoví ha assenyalat que són el corredor Mediterrani, el corredor Sagunt - Bilbao, la connexió ferroviària València-Alacant per la costa i completar la xarxa de rodalies ferroviàries d´àmbit autonòmic.

“És clau -ha manifestat Baldoví- la gratuïtat de l'AP7, que lliurarà d’enormes molèsties per la circulació a ciutats com  Oliva, Altea o Benissa". En aquest sentit també s'ha pronunciat la número dos per València, Àngela Ballester. Per a Ballester "un territori dispers i mal comunicat és un territori fragmentat. El nostre territori ha sofert, i l´organització radial de les comunicacions estatals han dificultat una vertebració física de nord a sud, i de l´interior a la costa.

Els dos candidats han coincidit a assenyalar que les infraestructures al territori valencià són poques, cares, i en molts casos anquilosades en el temps. Circumstància que perjudica àmbits de l´economia com  les exportacions o el sector turístic i dificulta la vertebració del territori.

Per a Compromís-Podemos l’ús del ferrocarril per al transport de mercaderies i de persones ha de constituir una prioritat vertebradora del territori estatal i valencià i les seues activitats econòmiques mitjançant les següents propostes:

-La completa electrificació de la xarxa de ferrocarrils de passatgers i mercaderies.

-L’enfortiment i foment de xarxes de ferrocarril de curta distància entre nuclis de població.

-Pla de concentració d’inversions en la modernització i millora de la xarxa ferroviària d’ús general, en l'actualitat abandonada.

-Defensa del caràcter de servei públic i no de negoci del transport ferroviari, paralitzant les
intencions de dividir i debilitar l’empresa pública, per tal de privatitzar els itineraris més
rendibles.

-Modernització i ampliació de capacitat de les línies i corredors i l’establiment d’una xarxa que permeta els desplaçaments transversals, sense necessitat de passar per Madrid. En el cas valencià, el Corredor Mediterrani, i el Corredor Sagunt-Saragossa-Bilbao resulten d’una importància estratègica central.

-Recuperar el ferrocarril Gandia-Dénia i millorar la comunicació d’Alacant i Múrcia amb València. Igualment un tren regional modern i ràpid entre Oriola i Vinaròs.

-A les comarques del Sud cal crear uns serveis de Rodalies centrats a Alacant, amb línies cap a Villena i la Vega Baixa, Torrevella i Oriola, així com connectant l’Aeroport de L’Altet.

- Recuperar les estacions tancades, desdoblar i electrificar la línia Alacant-Múrcia, i
reobrir el ramal de Torrevella, atès el gran creixement turístic d’aquesta zona.

-Incrementar la utilització del ferrocarril pels viatgers, aplicant polítiques tarifàries atractives, millora dels horaris i extensió de serveis.

-Facilitar la intermodalitat: la connexió entre les xarxes de transport, la conversió de les estacions de ferrocarril en nodes o intercanviadors modals, i la millora de l’accessibilitat a les estacions en transport públic, a peu o amb bicicleta.

En definitiva, la maximització i foment de l’ús del ferrocarril.