dimarts, 19 de juliol del 2011

Els petrodòlars ja entren en el València CF

Els pròxims dies són claus per a l'economia del València CF. Presentada la samarreta, ara cal tancar el patrocinador, cosa que és qüestió d'hores. Un patrocini que acostarà al club al món àrab, tan de moda en la Lliga.

La nova samarreta del València CF no es quedarà en blanc, tal com ha començat la pretemporada. En els pròxims dies es donarà a conéixer el nou patrocinador de l'equip valencianista, que aportarà un bon pessic de petrodólars a les famolenques arques de l'entitat dirigida per Manuel Llorente. Una quantitat molt propera a la percebuda del seu anterior esponsor, la casa d'apostes Unibet.

De fet, el patrocinador que ha portat el València CF durant dos temporades i mitja, ajuda que va servir per a tapar la vergonyosa operació de Vicente Soriano amb València Experience, ha aportat al club una xifra propera als 10 milions d'euros. Este era el tercer patrocini, pel nivell econòmic, d'una lliga en la qual només Reial Madrid amb Bwin i Barcelona amb Qatar Fundation, aconsegueixen xifres de set dígits anuals.

Al marge d’açò, i tornant al València, esta setmana és capital per al club en la seua recerca de patrocinador. Segons ha pogut saber L’Informatiu, els pròxims dies són claus per a tancar unes negociacions que van començar fa uns quants mesos, quan el club va enviar una delegació als Emirats Àrabs per a disputar un torneig de categories inferiors. Unes converses que s'han mantingut amb molta cura i discreció, que van a cristal·litzar en breu perquè el club comence la temporada amb un nou esponsor.

En la mateixa línia, segons hem conegut, el nou patrocinador del València CF, serà una multinacional d’alts vols dels Emirats Àrabs, i atorgarà una quantitat molt propera a la percebuda anteriorment des d'Unibet, uns quatre milions de euros anuals més variants. Entrarà l'equip dins dels clubs de la lliga que han rebut, de bona gana, els petrodólars, com, l'abans esmentat FC Barcelona o el Màlaga, sensació de l'estiu futbolístic pels seus fitxatges.

No serà doncs, Turkish Airlines, companyia aèria amb la qual el club va mantenir negociacions per a la seua expansió a Espanya i que va acabar optant pel FC Barcelona i el València Basket per a realitzar el patrocini. Tampoc Bankia, entitat amb la qual el club de Mestalla manté una relació molt estreta, quasi íntima, i que es va vincular amb el València a causa del seu recent llançament.

De manera que, en el moment en el qual cristal·litzen les negociacions ja totalment canalitzades, el València CF no solament comptaria amb un patrocinador que donaria un respir a la seua economia, sinó que també s'uniria al grup dels equips que en pretemporada o postemporada es veuen obligats a realitzar gires en països que, fins ara, han estat molt allunyats del món del futbol. Esta setmana coneixerem més detalls sobre les obligacions entre les dos parts.

Tot este assumpte agafarà el València CF a Àustria, on l'equip d'Unai Emery realitzarà la seua segona part de la temporada. Els futbolistes evitaran la calor sufocant de la Ciutat esportiva de Paterna buscant un clima més afable en Klagenfurt, localitat fronterera amb Estònia. Allí es troben els 26 futbolistes amb els quals comptarà el cos tècnic per a preparar l'exigent temporada.

A Àustria romandran fins al 26 de juliol. Durant este interval de temps allunyats de València, disputaran tres partits contra PSV Eindhoven demà dimarts, contra el Leicester City dissabte i contra un rival encara per determinar, després de la renúncia del Ferencvaros, l'últim dia del stage. Una concentració a la qual s'ha sumat Dani Parejo, qui hui complirà el seu primer entrenament amb el seu nou club i a la qual el dia 22 s'afegirà Juan Mata, nom que està donant molt a parlar pels interessos de diversos clubs de la Premier League anglesa pel seu fitxatge.