dimecres, 10 de novembre del 2010

Camps i Barberá van a Itàlia a negociar amb Ferrari amb els seus números també en roig

EL MOLT HONORABLE MAI FALTA A LA FOTO.


Les autoritats valencianes viatgen al país transalpí per a mantindre una reunió de treball amb els responsables de la casa automobilística en la qual no es descarta que puguen proposar València com a seu per a un parc temàtic de la marca.

En principi, l'únic punt que sembla confirmat en la reunió que mantindran durant el matí de hui el President de la Generalitat, Francisco Camps, i l'alcaldessa de València, Rita Barberá, amb els responsables de Ferrari, és la reedició el pròxim any a Xest de les Ferrari World Finals. No obstant això, la presència de l'alcaldessa en la reunió, celebrant-se l'esdeveniment en el circuit Ricardo Tormo de Xest, té difícil justificació, per la qual cosa en les últimes hores d'ahir, la possibilitat que les autoritats valencianes aprofitaren el viatge per oferir la ciutat de València com a seu per a un nou parc temàtic de la marca, tornava a guanyar força.

El retorn de les World Finals al circuit valencià després del debut el passat any, i la imminent repetició els dies 27 i 28 d'aquest mateix mes (que pot tenir l'al·licient extra de coincidir amb la celebració del campionat del món de Fórmula 1 per a la marca per part del pilot domiciliat fiscalment a Suïssa, Fernando Alonso), és un fet que no disgusta a ningú, perquè és segurament l'únic esdeveniment patrocinat per les institucions valencianes que ha recaptat més diners dels invertits. Malgrat tot, el fet de plantejar l'arribada d'un parc temàtic de la marca a la ciutat són figues d'un altre paner.


"No sé si el futur d'esta comunitat passarà perquè les notificacions es repartisquen en Ferrari" bromejava Luna amb un punt d'amargor, a propòsit dels deficitaris comptes del Consell que, per no pagar el que deu a Correus, reparteix les cartes amb els cotxes oficials

El portaveu del PSPV en les Corts Valencianes, Ángel Luna, tocava ferro davant la mera possibilitat que açò fóra així. Els nostres governants haurien "perdut el sentit de la realitat", assegurava ahir en roda de premsa. I no era para menys, ja que invertir en la seua construcció suposaria posar-se a l'altura d'Abu Dhabi, la capital financera dels Emirats Àrabs Units, que estrena el seu per estes mateixes dates. La diferència, que mentre la ciutat àrab és la capital mundial dels petrodòlars i posseeix quasi el 10% de les reserves mundials de petroli, la capital del Túria i la comunitat autònoma que l'alberguen estan sumides en la fallida després d'haver sigut les capdavanteres de l'economia de la rajola durant la darrera dècada.

Malgrat això, tan sols un parell de setmanes després que Ajuntament i Generalitat anunciaren la intenció de no fer-se càrrec del deute que tenen amb l'Estat per la celebració de la Copa Amèrica, fonts institucionals no descartaven ahir que Camps i Barberá no s'embarcaren en esta empresa, a sumar a les deficitàries del Palau de les Arts, Bioparc, Àgora, etcètera. "No sé si el futur d'esta comunitat passarà perquè les notificacions es repartisquen en Ferrari" bromejava Luna amb un punt d'amargor, a propòsit dels deficitaris comptes del Consell que, per no pagar el que deu a Correus, reparteix les cartes amb els cotxes oficials. I és que, mancant el roig de Ferrari, el roig ací no es troba a faltar, almenys en els números dels comptes de l'Ajuntament i la Generalitat.