dimecres, 9 d’octubre del 2013

9 d´Octubre: Entrevista a Paco Luis Brines "Coeter II"

Coeter II: "Amb el temps, seré conscient dels èxits que he aconseguit".

Paco Luis Brines al món de la pilota "Coeter II" (Simat de la Valldigna, 1977), està als seus 36 anys passant per la millor etapa esportiva de la seua vida. Ha estat guardonat com el millor del 2013 per la Federació de Pilota Valenciana i a pocs dies d´un nou repte, l´individual de Raspall, buscant el seu segon títol.

Reproduïm l´entrevista publicada pel Levante-EMV, traduïda al Valencià.

* El millor any de la teua carrera?
- En quan a títols guanyats, sí.

* Com ho has fet?
- Hi han molts factors d´influència. El primer es estar físicament bé, i després està la formació de les parelles o trios dels equips. He ixit beneficiat en eixe sentit.

* Com et prepares?
- Sincerament, créc que ho porte dins. Mai he fet grans sacrificis per preparar-me. Em conserve en forma dia a dia. Ara mateix tinc entrenador personal perquè sent que vaig fent-me major i les partides pesen més.

* No entrenes?
- L´entrenament són les dos o tres partides que jugue per setmana als trinquets.

* Quina ha estat la teua major victòria del 2013?
- La Lliga Professional de Raspall per equips. Només l´havia guanyada una vegada en tota la meua carrera i tenia eixa espineta clavada. A més, la forma en la que la guanyàrem ens va saber millor encara.

* Quin valor li concedeixes als trofeus no oficials?
- Quan els guanyes no eres conscient de res, però amb el temps els valoraré més. Este any tot m´anat bé i la veritat és que no és fàcil conseguir tantes victòries en una mateixa temporada.

* El premi de la Federació Valenciana de Pilota que el va suposar?
- Una alegria molt gran perquè en la pilota tots els premis són per als "restos" i que el dónen a un "mitger" dona molta més satisfacció.

* Quina importància té la família per a que pugues ser un número 1?
-  És el més important perquè significa estabilitat. A més este any tinc l´alegria de que vaig a ser novament pare, així que ha sigut un any redó.

* Quan de valor li dónes a la saga dels COETERS per tu i pel teu germà Miquel, que també va ser una figura?
- La pilota està plena de famílies, como ara els Malonda, Leandro, Diego, Pepito i Carlos... Jo quan vaig vore al meu germà jugar, em vaig enamorar del raspall. Ho porte dins de mi.

* I els fills i nebots?
- Tot va per etapes. En Simat tenim per desgràcia tancat el Trinquet i es difícil que els nostres fills juguen. Jo anava a Gandia amb el bus quan era jove, però ara tot és diferent.

* Parlem de l´Individual Bancaixa que comença esta setmana, serà una competició de Waldo i tu contra tots?
- Possiblement, sí. Waldo està per damunt de tots, després puc estar jo i a partir de ahí hi ha un escaló gran de diferència amb els demés.

* Què els falta als joves?
- Pense que regularitat, sobretot mental. No pots pensar que eres el millor quan guanyes 3 partides seguides i després enfonsar-te quan després les perds. Hi ha que saber estar.

* Qui pot ser l´alternativa?
- Moltó és qui té ara més condicions i quan es serene un poc més estarà preparat per guanyar cin o sis campionats individuals.

* Què penses de Waldo?
- La seua condició física actual no el beneficia, però si no està en condicions de guanyar no créc que jugue.

* Pugen les teues opcions de guanyar si Waldo no està bé?
- Indudablement. Jo estic molt bé i ell no, però Waldo és Waldo.

* Aleshores, el veus en possibilitats de guanyar el segon títol de l´Individual de Raspall?
- Per supost, ja que coincideixen el meu bon estat físic i que ell no està bé.

* Als joves els veus alguna opció d´arribar a la final?
- És difícil, però este Campionat és mà a mà i pots tindre un mal dia i quedar-te fora.

* Canviant de tema, estem en la millor època del Raspall?
- Tal vegada de qualitat no, perquè han existit grans èpoques de grans jugadors, però és veritat que ara hi han moltes escoles, existix també la tecnificació, moltes partides en molts trinquets i tots ténen més possibilitats.

* El Raspall va bé?
- Sí. Créc que el Comité de Treball que vam crear i el recolzament que tenim de la Conselleria està sent molt important. Així i tot, hi ha molt a fer encara, i no pensar que tot està fet, perquè si no, estem perduts.

* Quin paper juguen les travesses?
- Són importants, però en quan als "postors" no és com abans. Els jugadors ens tenim que defendre amb un jornal i el premi que dónen els trinqueters perquè hui en dia ja no és pot dependre de les "propines". Les figures de la pilota han de ser els pilotaris i els trinqueters i no els "postors". Si ells veuen que ens preparem, juguem i oferim espectacle esportiu, acabaran travessant.

* Què opinió téns dels patrocinadors?
- Sempre són benvinguts i hi ha que cuidar-los, però fan falta molts més.

* Quin futur li espera a Paco Luis, "COETER II"?
- Ara mateix, no m´ho plantege, estic estudian per accedir a la Universitat i vull ser Monitor de Pilota.